۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۸۱۷۴۵
حجت الاسلام آزادی خواه در گفت وگو با رسا تشریح کرد؛

جزئیات جلسه فراکسیون حج و زیارت درباره اربعین| تلاش می کنیم ارز ۴ هزار تومانی تأمین شود

رییس فراکسیون حج و زیارت مجلس با اشاره به جزئیات جلسه فراکسیون حج و زیارت درباره اربعین، از تلاش این فراکسیون جهت متقاعد کردن دولت برای اختصاص دادن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به زائران اربعین خبر داد.
حجت الاسلام احد آزادی خواه

حجت الاسلام احد آزادی خواه رییس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جزئیات جلسه امروز این فراکسیون که با حضور حسین ذوالفقاری رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی، حجت الاسلام رحمانی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت و اعضای ستاد راهبردی ستاد اربعین در این فراکسیون برگزار شد، گفت: در این جلسه آقای دکتر ذوالفقاری گزارش مبسوطی از تمهیداتی که برای زائران اربعین در نظر گرفته شده بود ارائه کرد.

وی افزود: در این گزارش به بیمه زائران، صدور ویزا، اسکان زائران، خدماتی رفاهی مانند حمل و نقل زائران اشاره شد که همگی نشان از مهیا شدن شرایط لازم برای سفر معنوی زائران اربعین بود.

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان اینکه ایران تلاش بسیاری برای لغو روادید انجام داد اما متاسفانه به خاطر کوتاهی‌هایی که از سوی دولت عراق صورت گرفت این امر محقق نشد، ابراز کرد: در حال حاضر 20 مرکز برای صدور ویزا فعال هستند که نسبت به سال گذشته 8 مرکز افزایش یافته است.

رییس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن دسته از زائرانی که گذرنامه ندارند می‌توانند هنگام مراجعه برای صدور پاسپورت همزمان درخواست ویزا را هم داشته باشند.

وی ادامه داد: برای صدور ویزا 41 دلار هزینه در نظر گرفته شده که یک دلار هزینه سفر است که در اختیار خود زائر قرار می‌گیرد و 40 دلار با قیمت 8 هزار و 500 نیز برای ویزا در نظر گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام آزادی خواه تاکید کرد: تلاش جدی داریم بتوانیم دولت را متقاعد کنیم برای زائران اربعین دلار 4 هزار و 200 تومان اعمال کند که اگر این اتفاق بیفتد تقریبا هزینه صدور ویزا نصف خواهد شد./813/ت۳۰۱/ق

ارسال نظرات